۱۳۹۳ آذر ۱۴, جمعه

کیمیایی «دو دلقک و نصفی» را افتتاح کرد

نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی با حضور مسعود کیمیایی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین نمایش جلال تهرانی شامگاه گذشته 12 آذر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر و نیز مسعود کیمیایی، کارگردان سینما در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه رفت.
پیش از آغاز اجرای این نمایش، مسعود کیمیایی که به دلیل کسالت با تأخیر به مراسم افتتاح رسید، در سخنانی کوتاه و انتقادی، از شیوع بیماری سرطان و بی‌توجهی به آن ابراز تأسف کرد. او پس از صحبت‌های خود زنگ افتتاح این نمایش را زد و پوستر آن را هم امضاء کرد.
جلال تهرانی هم در سخنانی کوتاه با قدردانی از مسعود کیمیایی که با وجود بیماری در فاصله زمانی تزریق‌های یک ساعته خود برای زدن زنگ نمایش «دو دلقک و نصفی» به تماشاخانه ایران‌شهر آمده بود، گفت: تا به حال با آیین گشایش مواجه نبودم و این نمایش یک تئاتر آماتوری است؛ البته آماتوری بودن آن را به دلیل غیرحرفه‌ای بودن بازیگرانش نمی‌گویم بلکه معتقدم حتی تئاترهایی که بازیگران حرفه‌ای دارند هم به نوعی آماتوری محسوب می‌شوند.
او همچنین از مجید سرسنگی (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) که برای اجرای این نمایش در تماشاخانه ایران‌شهر و تمرین 10 روزه حمایت کرده بود، قدردانی کرد.
اجرای مراسم افتتاحیه را احسان کرمی بر عهده داشت که او هم در سخنانی کوتاه با اشاره به تفاوت اجرای نمایش «دو دلقک و نصفی» با نمایش‌های دیگر در تماشاخانه ایران‌شهر گفت: مهمترین تفاوت این نمایش با آنچه در سال‌های اخیر در این مجموعه روی صحنه رفته، استفاده از بازیگران جوان است که این مسئله هم به دلیل تغییر الگویی است که در ایران‌شهر ایجاد شده است.
او همچنین از مجید بهرامی هم که مدتی پیش درگذشت، یاد کرد. نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی و بازیگرانی از مکتب تهران، از 12 آذرماه به مدت 30 شب و در ساعت 20 در تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست: