۱۳۹۳ آبان ۲۸, چهارشنبه

ستار عزیز تولدت مبارک / ورود ستار به شصت و ششمین بهار زندگی + عکس

عبدالحسن ستارپور مشهور به ستار از خوانندگان پر آوازه موسیقی پاپ ایرانی است. امروز تولد ستار است و وی وارد شصت و ششمین بهار زندگی شد.

ستار با نام اصلی عبدالحسن ستارپور در ۲۸ آبان ماه ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. پدر ستار اهل آذربایجان روسیه است. او دوران نوجوانی خود را در شهباز تهران گذراند. ستار تحصیلات خود را در دبستان و دبیرستان اقبال به اتمام رساند و کارشناسی را در رشته اقتصاد بین المللی از مدرسه عالی بازرگانی گرفت. او به زمینه های مختلف هنری و ورزشی به خصوص فوتبال علاقه مند بود و در تیم های فوتبال بازی می کرد. حتی بعدها در جوانی و میانسالی نیز علاقه مند و پیگیر فوتبال بود و کاپیتان تیم فوتبال هنرمندان نیز گردید.
در شب جمع آوری وجوه خیریه برای تکمیل دانشنامه ایرانیکا در لندن و در مراسمی که به همت agic of Persia برگزار شده بود، پروفسور مصطفی دربیانی رئیس انستیتوی بین المللی مطالعات عالیه (IFSI) شاخه مطالعات معاصر، به ستار خواننده برجسته  ایران دکترای افتخاری در رشته  موسیقی اهدا کرد.
ستار بر خلاف برخی خوانندگان دیگر همچون داریوش، ابی، گوگوش، لیلا فروهر و تعدادی دیگر تجربه بازی در فیلمی را ندارد. هر چند بنا به گفته خود وی پیشنهادهای زیادی در این زمینه به ستار می شود و حتی یکی از این پیشنهادها که قرار بود ستار در آن به ایفای نقش دانشجویی بپردازد خیلی جدی می شود ولی این اتفاق صورت نمی گیرد. اما صدای ستار در آن دوران در تعدادی از فیلم ها و سریال ها پخش شد. فعالیت های او در این عرصه محدود می شود به دو سریال و هشت فیلم...
مجله اینترنتی قدیمی ها برای ستار عزیز آرزوی سربلندی، سلامتی و طول عمر دارد.


ستار 


ستار 


ستار 


ستار 


ستار 


ستار 


ستار 

۳ نظر:

بهزاد و حجت گفت...

تولدت مبارک ستار عزیز

ناشناس گفت...

تولدت مبارک ستار عزیز

ناشناس گفت...

تولدت مبارک ستار عزیز