۱۳۹۳ مهر ۱۶, چهارشنبه

تکنوازی سنتور توسط استاد کیانی

استاد مجید کیانی اجرایی با عنوان هنر تکنوازی موسیقی دستگاهی را در رشت روی صحنه خواهد برد.

این برنامه ساعت 18:30 پنجشنبه، 17 مهرماه در سالن شهید ابراهیم انصاری (وارش) مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت برگزار می شود. علاقه مندان برای خریدن بلیت می توانند به آموزشگاه موسیقی شیدا، آموزشگاه موسیقی خسروانی، کتابفروشی ماه نو و کتابفروشی دیبا مراجعه کنند.
سیدعبدالمجید کیانی (اول مهرماه ۱۳۲۰) در تهران متولد شد. او نوازنده ی برجسته ی سنتور، از چهره های ماندگار و از استادان موسیقی ایرانی است.
او ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علی نقی وزیری و روح الله خالقی را به مدت چهار سال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فراگرفت. سپس در دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزاعبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال نزد برومند، بقیه ی ردیف میرزاعبدالله و همچنین شیوه ی سنتورنوازی حبیب سماعی را فراگرفت.
پس از آن مدت دو سال نزد عبدالله دوامی برای آموختن ردیف آوازی و همچنین چگونگی اجرای موسیقی ایرانی تحصیل کرد. سپس مدت سه سال در دانشگاه سوربن پاریس نزد تران و انکه و ادیت وبر در رشته ی اتنوموزیکولوژی تحصیل کرد. او در سال ۱۳۵۸ درست در زمانی که بیشتر هنرمندان موسیقی به دلیل تنگناهای ایجادشده در فضای بعد از انقلاب از کشور خارج می شدند و در حالی که از سوی دولت فرانسه اقامت و بورس تحصیلی دریافت کرده بود، همراه با اعضای خانواده اش به ایران بازگشت.

هیچ نظری موجود نیست: