۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

گزارش تصويرى از كنسرت گوگوش در شهر كلن

دویچه وله: روز چهارشنبه ۴ دی ماه گوگوش در سالن ۲۰ هزار نفره آرنا در شهر کلن برای علاقمندانش کنسرتی سه ساعته را اجرا کرد.

این کنسرت با استقبال چشمگیر ایرانیان ساکن آلمان روبرو شد. برخی نیز برای تماشای این کنسرت از کشورهای همسایه راهی شهر کلن شده بودند. جمعیت حاضر در سالن در رده های سنی مختلف بودند. گوگوش بر روی صحنه حضور نسل ها را این گونه بیان کرد: من برای مادربزرگ و پدربزرگ های شما خواندم، برای پدر و مادرهایتان هم خواندم، برای شما و فرزندانتان هم می خوانم، امیدوارم که برای نوه هایتان هم بخوانم!
گوگوش را در این کنسرت نوازندگان ایرانی و غیر ایرانی همراهی می کردند. شیرین، ۱۳ ساله و متولد شهر کلن که به تماشای این کنسرت آمده بود، می گوید: مادرم همیشه ترانه های گوگوش را گوش می دهد و من هم دوست داشتم که با او به کنسرت گوگوش بروم. به نظر من هیچ خواننده ایرانی به خوبی گوگوش نیست. کنسرتی که دیدم خیلی بیشتر از انتظاری بود که داشتم.
سحر ۲۸ ساله که از یک سالگی در آلمان بزرگ شده می گوید: گوگوش را از مادر و پدرم شناختم که همیشه در خانه گوش می دادند. آهنگ ها و هنرش را دوست داشتم و با اینکه سال گذشته به کنسرتش آمده بودم ولی باز هم آمدم و هر بار که گوگوش در آلمان کنسرت داشته باشد، شرکت خواهم کرد. او یک نابغه است.
رضا که ۴۰ سال دارد، در مورد اجرای گوگوش می گوید: گوگوش برای من خاطرات دوران کودکی و بازگشت به گذشته است. اینکه کسی را که سالیان سال آهنگ هایش را شنیده ای از نزدیک چگونه است.
برسام هرندی، جراح ۴۰ ساله نیز در مورد این کنسرت می گوید: با اینکه ۲۸ سال است در آلمان زندگی می کنم و هیچ اطلاعی از پیشینه گوگوش ندارم ولی همیشه حتی در دوران دانشجویی ام با دوستانم گوگوش گوش می دادم. از نظر من هنوز بسیار زیباست، حتی اگر عمل های زیبایی کرده باشد.
گوگوش از پنج سالگی فعالیت هنری را به همراه پدرش آغاز کرد و در سال ۱۳۳۸ وارد دنیای موسیقی شد. از آن زمان تا کنون او نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای همسایه نظیر افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به محبوبیت فراوانی دست یافت. گوگوش تا پیش از وقوع انقلاب در ایران در ۲۹ فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرده بود.
گوگوش پس از وقوع انقلاب تا سال ۱۳۷۹ در ایران اقامت داشت. او در این مدت سکوت اختیار کرده و هیچ فعالیت هنری نداشت. آرش ۳۷ ساله که در آلمان بزرگ شده است دلیل شرکت خود در کنسرت گوگوش را حمایت از زنی که بیش از ۲۱ سال اجازه ی خواندن نداشت، بیان می کند.
بسیاری از ترانه های به یادماندنی گوگوش سروده ترانه سرایان سرشناسی نظیر ایرج جنتی عطایی، اردلان سرافراز و شهیار قنبری است. مریم ۳۴ ساله می گوید: همیشه پدرم آهنگ های گوگوش را در خانه می خواند تا وقتی که کاست های او به بازار آمد که توانستم گوگوش را با صدای خودش بشنوم. همیشه آهنگ های او را دوست داشتم، بخصوص آهنگ های قدیمی اش را. گوگوش جاودانه خواهد ماند.


کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن
 

کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن


کنسرت گوگوش در شهر کلن

۴ نظر:

ناشناس گفت...

مهرداد- کرمانشاه
گوگوش دوست داشتنی وبی نظیر - گوگوش مبتکر وخلاق در خوانندگی - گوگوش با اخلاق وباثبات وانسان دوست، گوگوش با قدرت وبا توان در بازیگری ونقش آفرینی هایش -
گوگوش ِ باگذشت وایثار،درطول زندگی اش مظلوم واقع شد وبسیاری از نامردمان از او سوء استفاده های خودخواهانه و مالی واعتباری کردند.
اما اوهمیشه در یاد ودرقلب اکثریت ایرانیان وفارسی زبانان جهان قرار داشته وخواهد داشت .
گوگوش دوستت دارم. همیشه درقلب وجان و روح منی

ناشناس گفت...

به راستی که هیچ خواننده ایرانی به خوبی گوگوش نیست.وبرای من ایرانی هیچ خواننده در دنیا به زیبایی وصدای ملکوتی گوگوش وجود ندارد.وهیچ کس دربین زنان هنرپیشه نظیر او نییست. دربازیگری هیچ کس در بروز احساسات انسانی را همچون او نمی تواند به زیبایی وتأثیر گزاری اش اجرا کند.افسوس که شرایط بازیگری ندارد تا نسل جوان قدرت بازیگریش را ( با تکنیک وفیلمسازی امروز جهان نه تکنولوژی گذشته )ببینند.

ناشناس گفت...

گوگوش جان اگر صدساله هم بشوی ، برای من البته اگر زنده باشم خوشگل ترین وقشنگترین آدم روی زمین هستی وبهترین صدا را داری. اینها را گفته ام ودخترم برای تونوشته -
خدا حفظ ات کند وهرکجا که هستی درپناه خودش نگدارت باشد .خدا حافظ.
پوران زنگنه

ناشناس گفت...

چندان شلوغ نیست . اصولا" در اروپا استقبال فوق العاده ای از گوگوش نمی شود برعکس امریکا ( جمعیت را هم در نظر گرفته ام)