۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

گل افسانه ای، به گلر افسانه ای + عکس

قدیمی ها - فرید دهدزی: تیم منتخب تهران در مقابل تیم استوک سیتی، تیم معروف انگلیسی که دروازه بان افسانه ای خود را به همراه داشت در مقابل این تیم صف آرایی کرد.

گردون بنکس شاید بعد از لئون یاشین یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ جهان باشد. بانک عمران به عنوان اسپانسر این بازی جایزه ای به مبلغ 20 هزار تومن برای بازیکنی که بتواند به آقای بنکس گل بزند جایزه تعیین نموده بود. لازم به ذکر است که آن زمان پیکان صفر ده هزار تومن بود. کارشناسان همه معتقد بودند که کسی نمی تواند به این خط دفاعی و این گلر گلی بزند. البته گوردن بنکس در کری قبل از بازی گفته بود که اگر کسی به من بتواند گل بزند هزار پوند به او جایزه می دهم.
اما گل: مسعود مژدهی توپی که از جناح چپ به کوشش آشتیانی، کلانی و وفا خواه سانتر شده بود را با یک حرکت آکروباتیک که شاید در تاریخ فوتبال نادر باشد، به صورت قیچی برگردان با سرعت و قدرت بی نظیری در نزدیکی های هجده قدم توپ را به سمت راست بالای دروازه به صورتی به گل زد که این گلر معروف متوجه گل نشد، فقط توانست ایستاده تماشا کند!
اما بانک عمران که فکر نمی کرد گردون بنکس این گل را بزند متأسفانه این پول را پرداخت نکرد و مژدهی هم که در این وادی ها نبود اصلا به این پول فکر نکرد. اما گل فانتزی و زیبای مژدهی در تاریخ ایران که هیچ در تاریخ جهان به یک گلر افسانه ای همچنان ثبت شده است.
این تصاویر از آرشیو دوست عزیزمان فرید دهدزی برای اولین بار در فضای مجازی منتشر می شود.





هیچ نظری موجود نیست: