۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

داریوش اسدزاده :حاضر نیستم محبوبیتم را به خاطر پول از دست بدهم

داریوش اسدزاده گفت: این روزها فیلمنامه خوبی پیشنهاد نمی شود و من هم حاضر نیستم به خاطر مشکلات مالی هر کاری را بپذیرم و محبوبیتم را از دست بدهم.

داریوش اسدزاده در گفتگو با برنا درباره تاسیس خانه سالمندان هنرمندان گفت: تاسیس خانه سالمندان هنرمندان کار بسیار نیکی بود که عظیمی رئیس پیشکسوتان آنرا راه اندازی کرد. این خانه برای هنرمندانی که خانه و کاشانه ندارند و تنها هستند جای خوبی است چند روز پیش شاهد بودیم که محرم بسیم که از جوانی در هنر فعالیت داشته بر اثر بیماری فوت کرد. این خانه برای هنرمندانی که از نظر مالی در مضیقه هستند کار خوبی بود.
این بازیگر پیشکسوت همچنین گفت: همان طور که می دانید هنرمندان در کشور ما مظلوم واقع شده اند و کارهای زیادی باقی مانده که باید برای آن ها صورت گیرد. من سه نسل سینما و تئاتر را پشت سر گذاشته ام و در این سه نسل شاهد بودم که هیچ کار چشمگیری برای هنرمندان انجام نشده است. هنرمندان ادبیات کشورهستند و باید به آن ها رسیدگی شود.
اسدزاده گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که دولت جدید در بدو ورودش انجام داد بازگشایی خانه سینما بود. بهتر است هیات مدیره خانه سینما به زودی انتخاب شود و صنوف کارشان را زودتر آغاز کنند. وی درباره فعالیت های دیگرش نیز توضیح داد: این روزها کتاب می نویسم و مطالعه می کنم.
کتابی درباره تئاتر می نویسم و شش ماه است کار آنرا آغاز کرده ام و فکر می کنم شش ماه دیگر به پایان می رسد ضمن اینکه دوستای نظیردولت آبادی در به پایان رساندن کتاب به من کمک می کنند و ناشر آن خانم افراز است. اسدزاده ادامه داد: کار جالبی خواهد شد ضمن اینکه شامل عکس هایی از من از سال 1300 تا به امروز است. این کتاب سیری در تاریخ تئاتر ایران است.این بازیگر تئاتر خاطر نشان کرد: کار تئاترمانند سینما نیست کاری است که باید عاشق آن باشی زیرا تئاترهنر اصیل است همان طورکه می دانید بسیاری از هنرمندان از تئاتر به سینما و تلویزیون روی آورده اند. در سینما و تلویزیون همه جلوی دوربین می روند و اگر اشتباه شود حتی ده بارهم ممکن است تکرار شود اما در صحنه امکان تکرار وجود ندارد.
هنرمندانی که از تئاتر به سینما و تلویزیون آمده اند موفق ترهستند و بیشتر آن ها به خاطر شرایط بد تئاتر به سمت مدیوم های دیگررفته اند و هنرمندانی که از سینما و تلویزیون به سمت تئاتر می روند در واقع برایشان نوعی آزمایش است زیرا باعث می شود بازی ها را بهتر بشناسند و تجربه کسب کنند ضمن اینکه آن ها بر روی صحنه تئاتر مانند فولاد آبدیده می شوند.

بیکاری ما دو علت دارد ابتدا اینکه پیشنهادهایی که می شود را دوست نداشتیم و دوم اینکه دستمزدها خوب نیست. متاسفانه سطح فیلمنامه ها به شدت پایین آمده است تا آن جا که ما دیگر سریال هایی نظیر «خانه سبز» را نمی بینیم. در حال حاضر پنج فیلمنامه در دست داریم اما هر چه می خوانم می بینیم چیزی برای گفتن ندارد که بخواهم آن ها را برای بازی قبول کنم. با اینکه از نظر مالی هم ممکن است احتیاج داشته باشم اما با این حال حاضر نیستم محبوبیتم را از دست بدهیم. با اینکه سنم بالا رفته و پیر هستم اگر کار مناسبی با فیلمنامه قوی پیشنهاد شود می پذیرم چون عاشق بازیگری هستم.

هیچ نظری موجود نیست: