۱۳۹۲ مهر ۳۰, سه‌شنبه

بهمن فرمان آرا: خلوص احمد پژمان در هیچ یک از آهنگسازان امروزی نیست

بهمن فرمان آرا گفت: خلوص احمد پژمان را در هیچ یک از جوانانی که امروز کیلویی برای فیلم ها و سریال ها موسیقی می نویسند، ندیدم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این کارگردان که در آئین بزرگداشت احمد پژمان سخن می گفت اضافه کرد: نمی خواهم برای این هنرمند از واژه استاد استفاده کنم. بنده چون خودم شکم دارم به من می گویند حاج آقا و هر وقت کروات می زنم می گویند آقای دکتر. اما دوست ندارم کسی به من استاد بگوید، چون من اول راه هستم.
او ادامه داد: من هم قصد دارم امشب چند کلمه ای درباره دوستی خودم با احمد پژمان بگویم. آشنایی من با او بعد از فیلمبرداری «شازده احتجاب» اتفاق افتاد که من به دنبال کسی بودم تا برای این فیلم موسیقی بنویسد. در آن زمان احمدرضا احمدی صفحه ای به من داد که با اشعار نیما و موسیقی پژمان همراه بود. پس از گوش کردن این صفحه به وجد آمدم، زیرا اشعاری که می شنیدم در واقع معنای کلمات موسیقی پژمان بود.
وی افزود: آدرس پژمان را گرفتم و به در منزلش رفتم و وقتی به او گفتم که با او چه کار دارم گفت من بلد نیستم. اما من به او گفتم می دانم باید چه کار کنیم. در واقع او صاف و ساده و بدون حاشیه با من روبرو شد، چیزی که در آهنگسازان جوان امروزی نیست.
فرمان آرا با تاکید بر اینکه پژمان هیچ حاشیه ای ندارد افزود: کسانی که امروز این مراسم را برگزار کردند، شاگردان پژمان هستند و این کار خوبی است که شاگردان تصمیم بگیرند برای استاد نه به خاطر اینکه نورچشمی است، بلکه فقط از بابت احترام بزرگداشت بگیرند. «خاک آشنا» تنها کار من بود که در آن با پژمان همکاری نکردم و دلیلش هم این بود که پژمان ایران نبود و او خودش کارن همایون فر را به من معرفی کرد. من از اینکه دوست پژمان هستم افتخار می کنم.

اجرای این برنامه برعهده حمیدرضا دیبازر، از آهنگسازان و شاگردان احمد پژمان بود. او در سخنانی گفت: وقتی تصمیم گرفتیم با تعدادی از همکاران برای احمد پژمان بزرگداشت بگیریم، این موضوع را با خودش در میان گذاشتیم و او اجازه داد که این کار انجام شود. اما به شرط اینکه صرفا با فعالیت خودمان و بدون همت حاشیه ای باشد. چون تجربه ای نداشتیم نمی دانستیم باید چه کار کنیم، اما هرچقدر جلوتر می رفتیم نیروهای زیادی به عشق احمد پژمان به ما اضافه می شدند و پس از سه ماه همکاری امشب به بهانه بزرگداشت او برنامه اجرا می کنیم. آن هم در سالنی که افتتاحیه اش با اجرای اثری از احمد پژمان همراه بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: