۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

پرویز نادری، پیشکسوت هنر انیمیشن درگذشت

پرویز نادری، انیمیشن ساز پیشکسوت دوشنبه شب در هیاهوی درگیری های غیر هنری سینما، در تنهایی و در شرایط بسیار ناگوار به دلیل ابتلا به بیماری هپاتیت C درگذشت.

به گزارش بانی فیلم، وی که در سال های آخر عمر خویش شرایط بسیار بدی را می گذراند، پس از مدت ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری اش جان به جان آفرین تسلیم کرد.
محرمی که همسایه این هنرمند است تنها کسی بود که از ایشان نگهداری می کرد. وی توضیح داد: آقای نادری منبع درآمدی نداشت و من بارها از خواهر و برادر او که ساکن کانادا هستند خواهش کرده بودم به اوضاع او رسیدگی کنند، اما آنان تنها به فرستادن مبلغی آن هم هر از گاهی اکتفا می کردند!

وی افزود: من حتی از مجلس نامه گرفتم تا او را به آسایشگاه کهریزک منتقل کنند، اما به دلیل بیماری سختی که داشت او را نمی پذیرفتند. دوشنبه شب دو نفر از شاگردان پرویز نادری، نیما ملجسی و دوست دیگری به نام مهرداد برای انجام امور به خانه اش آمدند و من از این بابت از آنان سپاسگزارم. پرویز نادری در 3 دوره از جشنواره کن حضور داشت و با کمپانی دیزنی نیز همکاری داشت. از جمله آثار او نیز مرد و ابر، استقلال، درخت سیب و... نام دارند.

۳ نظر:

جوادی گفت...

ایشان متولد چه سالی بود وکار انیمیشن از کی شروع کرد که عنوان پیشکسوت رابرایش بکار می برید؟ رحمت خدا بر اوباد، ولی آیا می دانید اولین انیمیشن های ایران کی ساخته شد؟

ناشناس گفت...

:((

ناشناس گفت...

با درود.قیافه ایشون رو که دیدم یه لحظه فکر کردم استاد پرویز شهریاری ریاضی دان هستند.عجب شباهتی البته در همین بیری.جوانان دهه1320 همشون از لحاظ فشن شبیه همند بگذریم از اینکه جوانان دهه 1320 -همانهایی که بعضی از ما اصرار داریم وبه حق اصرار داریم انها رو استاد خطاب کنیم - تو دهه1350 یک کمی موهاشون بر بشت شده بود یک کمی خط ریششون بلندتر بخشی از هیبت ظاهریشون به عینک ویفری وعینک کاوچویی وعینک عدسی مستطیلی درشت هست.این جواب فلسفی برای دوستی بود که تولداستاد رو سوال کرده بودند.