۱۳۹۲ مرداد ۹, چهارشنبه

تندیس انوشیروان روحانی ساخته می شود

حمید کنگرانی که تاکنون بیش از 50 مجسمه مومی از شخصیت های مهم سیاسی و فرهنگی را در اندازه واقعی ساخته است، به تازگی ساخت مجسمه انوشیروان روحانی را آغاز کرده است.

حمید کنگرانی فراهانی هنرمند مجسمه ساز در گفت و گو با هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: به تازگی ساخت مجسمه انوشیروان روحانی را آغاز کرده ام و تا شهریورماه باید این مجسمه را تحویل بدهم. ساخت این مجسمه را از شخص انوشیروان روحانی سفارش گرفته ام و قرار است که این مجسمه طی مراسم بزرگداشتی که شهریورماه برگزاری می شود رونمایی شود. البته هیچ اطلاعاتی درباره نصب این مجسمه ندارم.

به گفته کنگرانی؛ این مجسمه همچون سایر آثار این هنرمند در ابعاد واقعی و با سیلیکون و پلیمر ساخته خواهد شد. انوشیروان روحانی متولد 1318 رشت نوازندهٔ ارگ، پیانو و از آهنگسازان برجسته ایرانی است. او یکی از آهنگسازان معاصر است که بیش از 500 آهنگ ساخته  است که در حدود 250 اثر ضبط شده است؛ بیشتر این آثار از معروف ترین آهنگ های زمان خود بوده اند. روحانی در آهنگسازی ویژه فیلم و سینما نیز دارای آثار معروف و ارزنده ای است. نخستین بار در سال ۱۳۴۶ توسط وی ارگ به ایران آورده شد. از معروف ترین قطعات او می توان به راز خلقت، هوس، تولدت مبارک، مجنون تو، عاشق شدم من، سلطان قلب ها، گل سنگ اشاره کرد.

هیچ نظری موجود نیست: