۱۳۹۲ تیر ۸, شنبه

یاقوت مراد برقی در لوس آنجلس

بی تردید معروف ترین و محبوب ترین اتومبیلی که در برنامه های نمایشی تلویزیون در ایران دیده شده، ماشین معروف مراد برقی با نام یاقوت بود.

به گزارش جوانان، بسیاری عقیده دارند که یاقوت، چون سایر بازیگران سریال خانه بدوش شهرت و محبوبیت خود را داشت. زمانی که اتومبیل مراد برقی از خیابان های تهران عبور می کرد هجوم مردم برای تماشای یاقوت مشکلات بسیاری را برای ماموران راهنمایی و رانندگی ایجاد می کرد.
یاقوت در اصل بنز قدیمی بود که با طراحی پرویز پرویز کاردان به صورت ماشین مراد برقی در آمده بود. کاردان می گوید: یاقوت را بعد از پایان سریال به پارکی در جنوب شهر تهران هدیه کردم که برای تماشای عموم در آنجا گذاشته شود اما بعد از انقلاب معلوم نشد چه بلایی بسر یاقوت آمد. البته چند گروه دیگر مثل رستوران آب انبار در تهران کپی یاقوت را ساخته بودند که البته هیچ کپی، اصل نمی شود!


دکتر کامران یدیدی و پرویز کاردان


مدتی پیش دکتر کامران یدیدی وکیل معروف به پرویز کاردان پیشنهاد کرد که یاقوت را در لس آنجلس دوباره سازی کند و در رژه نوروزی سال آینده که قرار است برای نخستین بار در لس آنجلس برگزار شود، یاقوت نیز همراه کاردان در مراسم شرکت کند. کاردان از این پیشنهاد جالب استقبال کرد و هم اکنون مقدمات ساخت یاقوت فراهم شده است. 

هیچ نظری موجود نیست: