tag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post7478836122695054275..comments2024-03-14T12:12:38.794+03:30Comments on قدیمی ها: گفت و گوی اختصاصی قدیمی ها با نوذر آزادی: روزگار سپری شده ی آقای قاطبه...گروه قدیمی هاhttp://www.blogger.com/profile/01484066823508002965noreply@blogger.comBlogger43125tag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-40104183761146270642014-07-10T11:45:54.119+04:302014-07-10T11:45:54.119+04:30عالی بود. موفق باشید.عالی بود. موفق باشید.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-85744617338901488932014-05-11T17:46:36.127+04:302014-05-11T17:46:36.127+04:30اسم اون آهنگ سریال ایتالیا ایلاتیا ما بيکر بود، نه...اسم اون آهنگ سریال ایتالیا ایلاتیا ما بيکر بود، نه ماوگه. لطفاً تصحيح کنيد. حيف چنين مصاحبهء ارزشمنديه.<br /><br />https://www.youtube.com/watch?v=oR6eKmqSEa0Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-22034030936704149402014-03-26T01:33:51.405+04:302014-03-26T01:33:51.405+04:30سال جدید خورشیدی بر نوذر آزادی عزیز و گرامی و دست ...سال جدید خورشیدی بر نوذر آزادی عزیز و گرامی و دست اندر کاران سخت کوش قدیمی ها مبارک باشد.اینکه از این مصاحبه متوجه شدم که نوذر منتخب پیتر بروک برای ارگاست بود برایم خیلی جالب بود و اینکه در ت.اتری از ابراهیم گلستان شرکت داشته است.خود شخصیت قاطبه هم واقعا جالب و فراموش نشدنی بود.برزوnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-79466376011571754042014-03-20T12:52:18.407+03:302014-03-20T12:52:18.407+03:30سِلام جناب آقای دیوید جی جان
با عرض تبریک سال نو...سِلام جناب آقای دیوید جی جان <br /><br />با عرض تبریک سال نو خدمت شما دوست عزیز ، جی جان بزرگوار، جان ِ جانان <br />جی جان جان به جان خودت دلم خیلی برایت تنگ شده است.<br />البت نادِرسی از شخص شخیص خُد شماست <br />خِودِت تا حالا کُ جا بودی سوزمانی ، انشالا هرجاهستی همچنان در کارت موفق باشی و کمافی سابق به خلقولا سرویس بدهی جی جان عزیز<br /><br />جی جان کاسبی ات با این گرانی روبراه هست یانه؟ فلفور اطلاع برسان تا بیایم .<br />خودا حافظ قرشمالِ نادس تمام عالم ، قربان مرامت .AhmadMooshnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-83083228002483728202014-03-20T01:21:56.094+03:302014-03-20T01:21:56.094+03:30درود بر علی عظیمی نژادان مصاحبه گر حرفه ای که قبلا...درود بر علی عظیمی نژادان مصاحبه گر حرفه ای که قبلا هم دو،سه مصاحبه خوب دیگر مثل گفت وگو با امیر اشرف آریانپور،چکنواریان و... از او خوانده بودم و تسلط او را بر موضوع مصاحبه دیده بودم و درود بر نوذر آزادی بزرگ که همین گفت و گو به تنهایی تسلط حرفه ای او را بر تاریخ تئاتر ایران و بازیگری و... نشان می دهد و خط بطلان بر همه سطحی نگرانی می کشد که امثال او را سطحی میدانستند و درود بر مجتبی نظری گرامی،علی رجبی و لارنگی عزیز،یاران حرفه ای و سخت کوش قدیمی ها.امید وارم که قدر این عزیزان هرچه بیشتر دانسته شود.مهردادnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-84744541643602714352014-03-19T12:37:02.361+03:302014-03-19T12:37:02.361+03:30درود به آقای عظیمی نژادان. دست شما درد نکند. واقعآ...درود به آقای عظیمی نژادان. دست شما درد نکند. واقعآ مصاحبه کامل و جامعی بود. مخصوصآ که از آقای نوذری گل که خیلی ها از وی بی اطلاع بودند. بجاست که اگر بتوانید، تلفنی هم که شده از آقای پرویز صیاد این بزرگ مرد عزیز نیز مصاحبه ای انجام دهید. <br />آقای آزادی، ای نادرست، اینهمه مدت کجا بودید؟ بسیار خوشحالیم که سالم و تندرست هستید و انشاالله بمانید. با تشکر از زحماتتان و کارهای بی نظیرتان. شاد و سربلند باشید.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/16038215660308898549noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-13871363052746220932014-03-09T00:36:38.716+03:302014-03-09T00:36:38.716+03:30نوذر آزادی مسلط بر ادبیات فولکُلوریک واستاد دیالوگ...نوذر آزادی مسلط بر ادبیات فولکُلوریک واستاد دیالوگ نویسیِ با کنایه و منطبق با موضوع نمایش یا فیلم است.<br />اوپاسخ گوی فی البداهه وبی درنگ زیباترین ودر عین حال خنده آورترین جملات وکلمات زبان محاوره ای فارسی ایست که درعین حال لهجه ی کمیک ، بی نظیر و لذت بخشی لایۀ بیرونی آنرا پوشانیده است . اصوات آواها ، صداها ، وکلمات و جمله هایش هیچ یک بی ربط وبی معنی نیست و تماما ً حساب شده وقابل بررسی های چند باره است. <br />درود بر نوذر آزادی بازیگر کهنه کار وصاحب سبک ایرانیم - ا .noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-65758307557504456452014-03-08T16:33:21.133+03:302014-03-08T16:33:21.133+03:30نوذر عزیز در زمانه خودش با معرفی جلف های سوزمانی ق...نوذر عزیز در زمانه خودش با معرفی جلف های سوزمانی قرشمال گل کاشت و آنها را افشا کرد ولی تند رفت و عجله کرد و ندید که نادرسها و جلفهای سوزمانی قرشمال که غلط های زیادی و حرفهای مفت زیاد میزنند مدتی پس از رفتن او حاکم شدند که آن جلفهای سوزمانی پیشین واقعا روسپید از اب در آمدند. آزادهnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-61642448285926166342014-03-07T14:22:16.279+03:302014-03-07T14:22:16.279+03:30درود بر یکی از حرفه ای ترین بازیگران و کارگردانان ...درود بر یکی از حرفه ای ترین بازیگران و کارگردانان ایران نوذز آزادی و به امید آزادی در ایرانAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-23894359321928383172014-03-07T14:14:59.084+03:302014-03-07T14:14:59.084+03:30من فکر می کنم که بهترین بازیگران مردایران در کل تا...من فکر می کنم که بهترین بازیگران مردایران در کل تاریخ سینمای ما:بهروز وثوقی،پرویز فنی زاده،پرویز صیاد،نوذر آزادی،پرویز پرستویی،اکبر عبدی،داود رشیدی بودندمهرشادnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-85725187156054555382014-03-06T22:54:37.671+03:302014-03-06T22:54:37.671+03:30سلام جناب مصطفی دوست عزیز
چه نکتۀ ظریف وزیبایی گ...سلام جناب مصطفی دوست عزیز <br /><br />چه نکتۀ ظریف وزیبایی گفته ای . امروزه عرصۀ طنز و کمدی جولانگاه چه افرادی قرار گرفته است . بی اختیار به یاد حافظ افتادم که می گوید: <br /><br />جای آن است که خون موج زند در دل لعل <br />زین تغابن که خزف می شکند بازارش <br /><br />درود بر نکته بینان نکته سنجمحمد رضاییnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-7503658962751156262014-03-05T23:57:45.908+03:302014-03-05T23:57:45.908+03:30من آقای آزادی را چندی پیش در یکی از مهمانی های تهر...من آقای آزادی را چندی پیش در یکی از مهمانی های تهران در منزل یکی از روشنفکران معروف تهران دیدم،در جمعی که بسیاری از تازه به دوران رسیده ها دایما شعر می خواندند و به همدیگر پز می دادند،او با آرامش کامل و با سکوت معنادار وگاهی با طنز ظریفش به آنها می نگریست و تیکه های زیبایی می انداخت و تعجب می کرد از این کم مایگان پر مدعا که وجود حقیر خود را بزرگ جلوه می دادند.در واقع با نبود او در صحنه هنری خیلی از این روستاییان تازه به دوران رسیده میدان دار شدند.افسوسمصطفیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-34664100065657550742014-03-05T17:49:27.219+03:302014-03-05T17:49:27.219+03:30به امید بازگشت مجدد یکی از قهرمانان تئاتر ایران یع...به امید بازگشت مجدد یکی از قهرمانان تئاتر ایران یعنی نوذر آزادی به صحنه و خلق کار های متفاوت در نمایش ها و فیلم هاAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-32221211719676064102014-03-04T16:28:05.586+03:302014-03-04T16:28:05.586+03:30درود بر نوذر عزیز هنرمند بزرگ در عرصه های مختلف هن...درود بر نوذر عزیز هنرمند بزرگ در عرصه های مختلف هنری و خالق نقش های ماندگار در تاریخ تئاتر و سینمای ایران.در 2-3 سال پیش در گالری سیحون در نمایشگاهش حاضر بودم و جنبه دیگری از هنر های فراوانش را مشاهده کردم.رنگین کمان هایی سمبول تمام آرکیتایپ های بشری درود بر وجود عزیز و مهربانش.هنگامهnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-18502331315906966722014-03-03T23:23:46.401+03:302014-03-03T23:23:46.401+03:30من شنیده بودم که آقای نوذر آزادی در اوایل انقلاب د...من شنیده بودم که آقای نوذر آزادی در اوایل انقلاب در نزدیکی های تهران پارس قنادی داشته اند؟اطلاع دارید که چه زمانی ایشان از ایران خارج شدند؟همچنین بخاطر دارم که همسر ایشان خانم پروین دولتشاهی در فیلم تحفه ها ساخته ابراهیم وحید زاده در سال 1366 بازی کردند؟پس احتمالش هست که تا اواخر دهه 1360 در تهران بودند؟Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-72058296676515655592014-03-03T10:29:47.171+03:302014-03-03T10:29:47.171+03:30یک سوال از آقای آزادی دارم.ایشان کارهای گروه کارگا...یک سوال از آقای آزادی دارم.ایشان کارهای گروه کارگاه نمایش وبازیگران شهر را تا اندازهای زیر سوال بردند.ایا ایشان کلا با هرگونه کار های تجربی و آوانگارد(به خصوص برای ایران)مخالفند؟چون به نظرم غیر از اعضای این گروهها بقیه کماکان خیلی محافظه کار و دست به عصا راه می رفتند.یعنی از گروههای کلاسیک جوانمردها و والی ها که بگذریم.حتی سمندریان هم محافظه کار بود و گروه تئاتر کوچک هم چندان آوانگارد نبود.رسولnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-27814838692871285422014-02-28T22:29:08.737+03:302014-02-28T22:29:08.737+03:30من فکر می کنم در زمانه ای که عموم روشنفکران ایرانی...من فکر می کنم در زمانه ای که عموم روشنفکران ایرانی در گیر فضای خشک و عبوس بنیاد گرایی مذهبی و لنینی بودند و امروز هم بسیاری از آنان این روحیه خودشیفته وار عقب مانده نخبه نما را دارند،بزرگانی چون صیاد،نصرت کریمی نوذر آزادی+شومن بزرگی مثل فریدون فرخزاد با بکارگیری عنصر طنز در کارهایشان در صدر روشنفکران ایران قرار داشتند.علیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-45982409742548237912014-02-28T19:02:16.155+03:302014-02-28T19:02:16.155+03:30آقای مجتبی احمدی ومحمد خان ودیگر دوستان عزیز من نظ...آقای مجتبی احمدی ومحمد خان ودیگر دوستان عزیز من نظر خودم را گفتم.چرا آنقدر کوبنده و مستبدانه برخورد می کنید؟البته خوشحالم که در این سایت که اخیرا با آن آشنا شده ام دارد این بحثهای جدی مطرح می شود و فکر هم میکنم که شما افرادی جدی هستید.در نهایت گمان می کنم که اگر امکانی فراهم آید تا این سایت همین بحث ها را با امثال بیضایی،مهرجویی،جوانمرد و...مطرح نماید و اختلافها را به مرحله بحث بگذارد مفید تر و جذاب تر و همه جانبه تر می شود.با این حال فکر می کنم.آقای صیاد در خارج از کشور نتوانست آن کار های عامه پسند تر بعضا مفیدی که در تهران می کرد را هم ادامه دهد وبه ورطه تکرار رسید و نظرتان در مورد شهید ثالث هم واقعا بی انصافی است مگر همین آقای صیاد تهیه کننده طبیعت بی جان و در غربت نشد؟مهروnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-29625879628426873222014-02-27T20:27:19.706+03:302014-02-27T20:27:19.706+03:30خانم مَهرو سلام
شما یا به گفته ها و ذهنیّت خودتا...خانم مَهرو سلام <br /><br />شما یا به گفته ها و ذهنیّت خودتان شناخت وتسلط ندارید یا مفهوم نوشته ی خود را نمی دانید و قاعدتاً افرادی نظیر شما نباید به خود اجازه دهند در باره چنین مصاحبه هایی نظرکارشناسی بدهند . برای عده ای که طبق همین نوشتۀ شما و درکِ معنی تان از همین مصاحبه ، دربارۀ شما قضاوت کنند ، کافی ست درجه بندی شما را از نخبگان بخوانند و بخندند ! <br />می گویید : « بهر حال صیاد،آزادی و... نتوانستند از مرز کار های عامه پسند و میانه فراتر روند و به درجه نخبگی امثال جوانمرد ها بیضایی ها مهر جویی ها،تقوایی ها آ آوانسیان، شهید ثالث ها سمندریان هاو...در عرصه تئاتر وسینما برسند.»<br /><br />این قیاس اشتباه و نامتجانس شما ودر پی آن درجه بندی وارزیابی شما ست. <br />تقوایی بیضایی ومهرجویی هر کدام موقعیت وارزش شان و اهمیت هنری و حتی عقاید وسلیقه هایشان مسیری خاص ومستقل از یکدیگر دارد. و استاد سمندریان نیز به لحاظ اخلاقی و فعالیت حرفه ای ، جایگاه بلند خویش را در تاریخ تئاتر ایران دارد ونام او به عنوان کسی که فقط آثار خارجی را کار می کرد و شاگردان بزرگی در عرصۀ بازیگری ایران تربیت کرد ، ماندگار است .<br /><br />مرحوم شهید ثالث که درجوانی تمایل به حزب توده داشته و ورودش به فیلم سازی !!! به دنبال ایدئولُژی اش بوده و نه عشق به سینما وامروزه اکثرا ً آثار اورا جزء سینمای حرفه ای نمی دانند، چه رسد به نخبه بودن ایشان ، او را نهایتاً شخصی در حد بسیار پائین تر از کیارستمی و امثال او می دانند . یا آربی آوانسیان که سال 1350 تنها یک فیلم بلند کسالت بار بی معنی و با مفاهیم شخصی ساخت به نام - ! چشمه !- که برای دیدن آن باید خودش کنار بیننده بنشیند و از ابتدا تا انتها بیخ گوش او مقاصد خود را از فیلمبرداری صحنه ها توضیح بدهد تا شاید بیننده هم ذهنیت مالیخولیایی پیدا کند و حرف های اورا بپذیرد و ادعا کند ،آنچه را مثلاً ساخته شده فهمیده است وسالها بگوید بَه بَه ، عجب شبی بود . <br />عباس جوانمرد که 35 سال است کنار کشیده و بسیار مورد بی اعتنایی قرار گرفته ...قبلآ سرپرست گروه هنر ملي بوده است ونمایش های زیادی کار کرده وارزش مهم او اینست که درمعرفي نويسندگان جوان دهه 40 و مطرح شدن بسياري از بازيگران از طريق تله تئاتر و تئاتر نقش موثری داشته است. او پس از بزرگاني مانند ميرزا آقا خان تبريزي، حسن مقدم، عبد الحسين نوشين و شاهين سركيسيان از جمله پيشگامان ملي شدن تئاتر در ايران است.<br /><br />خوب است یکبار تناقض گویی های نوشته تان را مرور کنید .<br />1- واقعا ً گفت و گویی جالب و حرفه ای درعرصه اطلاع رسانی بود(گفتگو - فاقد رویکردی چالشی و انتقادی است.به همین دلیل کامل نیست)<br />2- یکی از گروههای مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر ایران - گروه صیاد- (بهر حال صیاد،آزادی و... نتوانستند از مرز کار های عامه پسند و میانه فراتر روند)<br />3- یکی از کمبودهای دانش ما را درباره گروه آقای صیاد بر طرف میکند. ( اما این مصاحبه بیشتر در جهت ترویج و تبلیغ یک نفر و گروهش عمل می کند)<br />شما چه بخواهید چه بدانید وانکار کنید و چه ندانید ، پرویز صیاد و نوذر آزادی جایگاه خاص و رفیع خود را در تاریخ تئاتر و تلویزیون و سینمای این کشور دارند .<br />8/11/1392 ساعت 8:25مجتبی احمدی از کرمانشاهnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-54808402036870932002014-02-27T13:15:01.444+03:302014-02-27T13:15:01.444+03:30مَهرو جان ، ماه رو ی عزیز
با عرض سلام روی ما...مَهرو جان ، ماه رو ی عزیز<br /> <br />با عرض سلام روی ماهت را می بوسم .<br /><br />مگر مصاحبه الزاماً باید چالشی انتقادی باشد ؟ <br />واگرنبود، مصاحبۀ کاملی نیست؟ یعنی ناقص است ؟ ناقصِ نادرِس .<br />امر روشنفکرانه ای در کاف شو ندیده ای ، یعنی چه می خواسته ای ببینی که ندیده ای؟<br />مگرروشنفکری امور دارد؟ اگر دارد، لطفاً توضیح بدهید <br /><br />ممنون وسپاس گزار شما ماه روی خوش ناممهیار جلیلیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-12941542208495231842014-02-27T09:07:30.399+03:302014-02-27T09:07:30.399+03:30خانم مَهرو سلام
شما یا به گفته ها و ذهنیّت خو...خانم مَهرو سلام <br /><br />شما یا به گفته ها و ذهنیّت خودتان شناخت وتسلط ندارید یا مفهوم نوشته ی خود را نمی دانید و قاعدتاً افرادی نظیر شما نباید به خود اجازه دهند در باره چنین مصاحبه هایی نظر بدهند . برای خوانندگانی که طبق همین نوشتۀ شما و درکِ معنی تان از همین مصاحبه ، دربارۀ شما قضاوت کنند ، کافی ست درجه بندی شما را از نخبگان بخوانند و بخندند ! <br />می گویید : « بهر حال صیاد،آزادی و... نتوانستند از مرز کار های عامه پسند و میانه فراتر روند و به درجه نخبگی امثال جوانمرد ها بیضایی ها مهر جویی ها،تقوایی ها آ آوانسیان، شهید ثالث ها سمندریان هاو...در عرصه تئاتر وسینما برسند.»<br /><br />این قیاس اشتباه و نامتجانس است که در پی آن اعتبار درجه بندی وارزیابی شما را نیز می رساند. <br />تقوایی بیضایی ومهرجویی هر کدام موقعیت وارزش شان و اهمیت هنری و حتی عقاید وسلیقه هایشان در سینما مسیری خاص ومستقل از یکدیگر دارد. و استاد سمندریان نیز به لحاظ اخلاقی و فعالیت حرفه ای نیز جایگاه بلند خویش را در تاریخ تئاتر ایران به عنوان کسی که فقط آثار خارجی را کار می کرد! و شاگردان بزرگی در عرصۀ بازیگری ایران تربیت کرد ، ماندگار است .<br /><br />مرحوم شهید ثالث که درجوانی تمایل به حزب توده داشته و ورودش به فیلم سازی !!! به دنبال ایدئولژی اش بوده و نه عشق به سینما، <br />امروزه اکثرا ً آثار اورا سینمای حرفه ای نمی دانند، چه رسد به نخبه بودن ایشان ، او را نهایتاً شخصی در حد بسیار پائین تر از کیارستمی و امثال او می دانند . <br /> آربی آوانسیان که تنها سال 1350 یک فیلم بلند کسالت بارِ بی معنی و با مفاهیم شخصی ساخت به نام - ! چشمه !- که برای دیدن آن باید خودش کنار بیننده بنشیند و از ابتدا تا انتها بیخ گوش او مقاصد خود را از فیلمبرداری و مونتاژ صحنه ها توضیح بدهد تا شاید بیننده هم ذهنیت مالیخولیایی پیدا کند و حرف های اورا بپذیرد و ادعا کند ،آنچه را که مثلاً ساخته شده فهمیده است وبعد سالها بگوید بَه بَه ، عجب شبی بود . <br />عباس جوانمرد که 35 سال است کنار کشیده و بسیار مورد بی اعتنایی قرار گرفته ...قبلآ که سرپرست گروه هنر ملي بوده است ، نمایش های زیادی کار کرده وارزش مهم او اینست که در معرفي نويسندگان جوان دهه 40 و مطرح شدن بسياري از بازيگران از طريق تله تئاتر و تئاتر نقش موثری داشته است. او پس از بزرگاني مانند ميرزا آقا خان تبريزي، حسن مقدم، عبد الحسين نوشين و شاهين سركيسيان از جمله پيشگامان ملي شدن تئاتر در ايران است.<br /><br />خوب است یکبار تناقض گویی های نوشته تان را مرور کنید .<br />1- واقعا ً گفت و گویی جالب و حرفه ای درعرصه اطلاع رسانی (گفتگو - فاقد رویکردی چالشی و انتقادی است.به همین دلیل کامل نیست)<br />2- یکی از گروههای مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر ایران - گروه صیاد- (بهر حال صیاد،آزادی و... نتوانستند از مرز کار های عامه پسند و میانه فراتر روند)<br />3- -این مصاحبه - یکی از کمبودهای دانش ما را درباره گروه آقای صیاد بر طرف میکند. ( اما این مصاحبه بیشتر در جهت ترویج و تبلیغ یک نفر و گروهش عمل می کند)<br />درمورد این بند 3 " یکی از کمبودهای دانش ما ! " فکر می کنم به چهل هزار مصاحبه دیگر نیاز داریم تا شاید بفهمیم .<br /><br />شما چه بخواهید، چه بدانید وانکار کنید و چه ندانید ، پرویز صیاد و نوذر آزادی جایگاه خاص و رفیع خود را در تاریخ تئاتر و تلویزیون و سینمای این کشور دارند.<br /><br />با تشکر و معذرت خواهی بابت بیان احتمالی نکات سلیقه ای .مجتبی احمدی از کرمانشاهnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-24108042031698565382014-02-26T13:12:25.348+03:302014-02-26T13:12:25.348+03:30خطاب به مهرو خانم باید بگویم که این،نظر شخصی شماست...خطاب به مهرو خانم باید بگویم که این،نظر شخصی شماست.در حالی که از جهت دیگر فکر می کنم که روشنفکری صیاد صدها بار بالاتر و عمیق تر از امثال مهرجویی،بیضایی،جوانمردو...است.خود جهت گیری در برابر انقلاب این را به خوبی نشان داد.شما را به کتاب نوشتن با دوربین ابراهیم گلستان هم ارجاع می دهم جایی که گلستان در دفاع از صیاد می گوید که شاهکار صیاد این است که به جای اداهای مرسوم روشنفکری،پارامتر های روشنفکری اش را از درون یک شخصیت ظاهرا عامه پسندی چون صمد ارایه کرده است واین اوج خلاقیت اوست.تمام فیلمهای صمد در نقد خلقیات ملی ماست و اصلا در جهت شیفتگی های مرسوم ملی عمل نکرده است و توجیه گرعقب ماندگی های فرهنگی نیست(درست برخلاف کیمیایی ها و مهرجویی ها در دوران قبل)و روستا و روستاییان را توچیه و تقدیس نکرده است.اصلا این مرز احمقانه عامه پسند و نخبه گرا باید برداشته شودمحمدnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-31484252679449001412014-02-25T23:13:08.115+03:302014-02-25T23:13:08.115+03:30با سلام خدمت شما دوستان سایت قدیمی ها که تازه از ط...با سلام خدمت شما دوستان سایت قدیمی ها که تازه از طریق یکی از دوستان با این سایت آشنا شدم.فکر می کنم این گفت وگو واقعا کفت و گویی جالب و حرفه ای در عرصه اطلاع رسانی و برای آشنا کردن مخاطبان عام وخیلی از خواص با یکی از گروههای مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر ایران بود.و از این جهت تا اندازه زیادی یکی از کمبودهای دانش ما را درباره گروه آقای صیاد بر طرف میکند.اما این مصاحبه بیشتر در جهت ترویج و تبلیغ یک نفر و گروهش عمل می کند و فاقد رویکردی چالشی و انتقادی است.به همین دلیل کامل نیست وشاید البته سکوت آقای آزادی باعث شده تا مصاحبه کننده نخواهد با ایشان از این در وارد شود.بهر حال صیاد،آزادی و... نتوانستند از مرز کار های عامه پسند و میانه فراتر روند و به درجه نخبگی امثال جوانمرد ها بیضایی ها مهر جویی ها،تقوایی هاآآوانسیان شهید ثالث ها سمندرین هاو...در عرصه تئاتر وینما برسند.هرچند که برای آماده کردن مخاطبان عام برای اینگونه آثار هنری شاید مناسب بودند.من که فرضا از دیدن مجموعه صمد امر خیلی روشنفکرانه ای هم ملاحظه نکردم حتی با دیدن کاف شو و...مهروnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-25483389322187285652014-02-19T15:22:49.056+03:302014-02-19T15:22:49.056+03:30سلام
سپاسگزار از لطف نشریه قدیمی ها
سَروَر گرام...سلام <br />سپاسگزار از لطف نشریه قدیمی ها <br /><br />سَروَر گرامی، جناب آقای مجتبی نظری <br /><br />می شود این شعری که می گویید از هنرمند بزرگ ایرانی نوذرآزادی گفته شده را با خط خودشان در نشریه تان (یعنی نشریه ما ) بگذارید ، من همیشه از علاقه مندان این هنرمند بزرگ بوده ام نمی دانستم شعر هم سُروده اند ، خیلی خوشحال شدم . <br /><br />با تشکر وقدردانیAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5923767070865366815.post-33181986923234308722014-02-18T00:43:02.521+03:302014-02-18T00:43:02.521+03:30جناب آقای نوذر آزادی سلام بر شما
من طی سالهای ...جناب آقای نوذر آزادی سلام بر شما <br /><br />من طی سالهای گذشته خیلی از احوال شما پرسیده ام . آرزو دارم روزی دوباره شما را از نزدیک ببینم وروی ماه تان را ببوسم .<br /><br /> فکر می کنم که تفکر و نگاه شما به انسان را درک کرده ام و هستی شناسی تان را می فهمم. به شکلی خاص وبسیار ظریف بر هستی و بودن می خندی وچه زیبا وامید دهنده است این خنده هایت وبه زندگی معنا می بخشد وعلاوه بر آنکه زندگی را قابل درک میکند آنرا لذّت بخش و قابل تحمل می نماید .<br />شعر زیبایی از شما دارم که از بیستون می گوید و آن را در زمان جراحی دیسک کمرتان در بیمارستان سروده اید آن شعر را با امضاء و دست خط زیبای خودتان دارم و از آن همچون قلبم نگهداری میکنم . <br /><br />عزیز دلم به خدا می سپارمتم - الف -noreply@blogger.com