۱۳۹۳ مرداد ۱۵, چهارشنبه

آزیتا لاچینی: تاریخ مصرف «پدر سالار» هیچگاه تمام نمی شود

سریال «پدر سالار» به عنوان یک اثر ماندگار درس بزرگی برای نسل جوان بود.

آزیتا لاچینی بازیگر سریال ماندگار پدر سالار ضمن یاد و خاطره آن روزگاران به باشگاه خبرنگاران گفت: پدر سالار یک دنیا خاطره و به عقیده من بزرگترین یادگاری برای همه هنرمندان آن مجموعه است.
وی با اشاره به هنرمند بزرگ تئاتر و سینما اظهار داشت: یاد مرحومه «جمیله شیخی» را گرامی می دارم که به وی بسیار ارادت داشتم و  جزو بزرگان هنر بازیگری است. بسیار از این بانو بازیگری آموختم و در این گفتگو یادی از دیگر هنرمند سریال «پدرسالار» حمیده خیرآبادی می کنم که بدون شک او جزو بازیگران بزرگ کشورمان است. 
این هنرمند کشورمان با اشاره به تاریخ مصرف سریال پدرسالار گفت: پدرسالار اثری با ارزش های ماندگار است که به عقیده من هیچگاه تاریخ مصرف آن تمام نمی شود. 
لاچینی تصریح کرد: افسوس که دیگر هیچ چیز مثل گذشته نیست و متأسفانه بیشتر آثار امروزی نمی تواند جزء کارهای ماندگار و هنری کشورمان شود. 
وی ادامه داد: من خود زندگی شبیه پدر سالار داشتم و در خانه بسیار بزرگ و با خواهر شوهر و افراد بسیار زیادی زندگی می کردم و همگی حرمت یکدیگر را داشتیم.
وی افزود: یکی از اهداف این سریال در کنار بازی ماندگار هنرمندانش، یاد دادن ادب و احترام به نسل جوان و رعایت حرمت بزرگان بود. درحال حاضر همه حرمت ها از بین رفته و توجه و تمرکز جوانان در مسائل دیگری خلاصه می شود. 
لاچینی خاطر نشان کرد: من در مقام یک هنرمند از بهترین ساعت های عمرم به نحو احسنت بهره مند شدم ولی متأسفانه نسل سوخته حاضر شرایط خوبی را نداشتند.
آزیتا لاچینی در سال ۱۳۱۶ در تهران به دنیا آمد. وی در سال ۱۳۳۷ کار گویندگی و اجرای نمایشنامه های رادیویی را آغاز کرد. در سال ۱۳۴۰ اولین کار خود در تئاتر را تجربه کرد و در سال ۱۳۴۱ در فیلم مسافری از بهشت به کارگردانی نصرت اله وحدت به عنوان بازیگر سینما ایفای نقش پرداخت.
وی هنگامیکه ۱۱ ساله بود اولین ازدواج خود را انجام داد ولی همسر وی پس از مدتی درگذشت. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود که پسرش در دو سالگی فوت می کند. وی سپس در سال ۱۳۳۴ مجددا ازدواج می کند که از این ازدواج ۵ فرزند حاصل می شود. پس از درگذشت همسر دوم وی با فیروز بهجت محمدی ازدواج می کند.

هیچ نظری موجود نیست: