۱۳۹۲ بهمن ۱۳, یکشنبه

صحبت های سعید راد درباره بهروز وثوقی و محمدعلی فردین + واکنش های محمدجعفر منتظری٬ رئيس ديوان عدالت اداری ايران و حجت الله ايوبی، رييس سازمان سينمايی به گفته های سعید راد

قدیمی ها - شهرام ناصری: سعید راد بازیگر سرشناس سینمای ایران در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از بهروز وثوقی و محمدعلی فردین به عنوان ستون های بازیگری سینمای ایران نام برد.

او که به همراه فرامرز قریبیان برای اهدای جایزه بخش مواد تبلیغی روی سن تالار وحدت آمده بود، گفت: این سن خیلی باشکوه است و من این مهربانی و بخشندگی را که در میان مسئولان می بینیم، خواهش می کنم با توجه به این امید ایجاد شده، به من اجازه بدهنید که به عنوان یک بازیگر یادی داشته باشم از بزرگان بازیگری ایران آقایان بهروز وثوقی و محمدعلی فردین.
او ادامه داد: چه بخواهیم و چه نخواهیم این ها ستون های بازیگری در سینمای ما هستند و محمدرضا فروتن، حامد بهداد و پولاد کیمیایی که الان در سالن هستند از روی دست آن ها مشق بازیگری کرده اند.
اما رادیو فردا گزارش داد: محمدجعفر منتظری٬ رئيس ديوان عدالت اداری ايران، روز شنبه ۱۲ بهمن ماه از اقدام سعيد راد در تجليل از بهروز وثوقی و محمدعلی فردين در مراسم افتتاحيه سی و دومين جشنواره فيلم «فجر» انتقاد کرده و گفته است که حزب الله اجازه نخواهد داد از «فضای معنوی نظام» اين گونه استفاده شود.
در مراسم افتتاحيه سی و دومين جشنواره فيلم «فجر» که روز جمعه در تالار وحدت که با حضور علی جنتی، وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، و شماری از مقامات فرهنگی دولت ايران و هنرمندان برگزار شد، سعيد راد، بازيگر سينما، از دو بازیگر سینمای پیش از انقلاب ایران تجلیل کرد.
اظهارات سعيد راد در خصوص دو بازیگر سینمای قبل از انقلاب ایران تشويق حضار در سالن را درپی داشت، اما این سخنان واکنش هايی را نیز در بيرون از تالار وحدت در پی داشت داشته است.
رييس ديوان عدالت اداری روز شنبه در واکنش به اين اظهارات گفته است: شب گذشته در بين افرادی که از آن ها تجليل و تکريم به عمل می آمد از افراد فاسد قبل از انقلاب با کمال وقاحت تقدير و تشکر شد که من در اينجا از ذکر نام وی خودداری می کنم.
محمدجعفر منتظری که در مراسم بزرگداشت سی و پنجمين سالروز انقلاب و بازگشت آيت الله خمينی به ايران صحبت می کرد، اضافه کرده است: برنامه ديشب موجب شد که از طريق سايت بيشتر با اين افراد آشنا شوم، افرادی که قبل از انقلاب فسادشان عالم سينما را گرفته و اين در حاليست که بعد از انقلاب نيز عده ای از آن ها فرار کرده و برخی از آن ها امروز همچنان در خارج از کشور و در زير پرچم سلطنت طلبان با افراد فاسد فراری عکس گرفته اند.
محمد جعفر منتظری همچنين گفته است: چرا بايد در نظام جمهوری اسلامی و در روز افتتاحيه فيلم فجر از چنين افرادی تجليل کرد؟ آيا اين بود آنچه امام به دنبال آن بود؟ بعد از ۳۵ سال در يک جشنواره رسمی و با هزينه بيت المال از افراد فاسد تجليل کردند و اين در حالی بود که وزير ارشاد به جای برخورد با اين عناصر برای آن ها کف زده که اين مسائل واکنش مراجع را درپی خواهد داشت.
اين در حالی است که حجت الله ايوبی، رييس سازمان سينمايی، در واکنش به اظهارات سعيد راد گفته است: اظهار نظر هنرمندان و حاضران در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر حتی اگر پشت تريبون اين جشنواره باشد ارتباطی به موضع سازمان سينمايی و يا وزارت ارشاد ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: